Kỹ năng


Mô tả công việc

Position Overview:
The candidate will be responsible for A to Z performance marketing, including campaign strategy, execution, budget management and performance reporting across a number of channels. Predominantly Google Ads and Facebook
- Including but not limited to: Display, Social, Search (SEM/ SEO), Affiliate, eDM and website analytics at advanced level with fast speed.
- Daily Account Reviews of campaigns, keywords, audiences, impressions share, ad copy, ad creative, quality score, and other important account metrics
- Keyword research and management to optimize bids (add PPC keywords and negative keywords)
- Optimize bidding at keyword, placement, device, geographic, demographic, and other levels
- Perform daily account management of PPC campaigns (review expensive under-performing keywords and ensure PPC campaign does not exceed weekly and monthly ad spend budget, maintain Quality Score, impression share and other important metrics)
- Write engaging and concise copy to modify CTAs on ads to boost click-through-rates and landing pages to boost conversion rates
- Monitor, evaluate, and present the performance of campaigns by generating weekly and monthly performance reports to clients analyzing trends, goals, opportunities, and other key performance indicators
- Stay on top of performance marketing (search engine and PPC) industry trends
Key Responsibilities
- Campaign strategy, implementation and execution
- Campaign performance reporting
+ Monitor budget and adjust bids to gain better ROI
+ Track KPIs to assess performance and pinpoint issues
+ Produce reports as required
- Campaign management
- Research and data analysis for new strategy
- Maintain and improve existing campaigns (Australia)
- Develop and implement new strategy and campaigns (New Zealand)

Yêu cầu công việc

- Ideally 2-3 years of working experience
-Good english communication skills written and verbal
-Professional reporting
-Substantial experience in performance marketing (PPC) and the ability to demonstrate this with key milestones achieved
-Knows well about analytics & real-time insights (e.g. Google Analytics, Facebook Analytics, Google Trends, etc.)
-Experience in international markets is preferred (particularly Australia)
-Experience working with a range of budgets and ability to demonstrate the results
-Experience with Google Analytics, Google Data Studio, Google AdWords, and Facebook Business
-Functional experience with all channels of Social Media
-Ability to identify new opportunities and strategies
- Work cohesively with SEO team and strategy
- Experience with Klaviyo, Shopify is plus
- Understanding of digital marketing with strong analytical skills and data-driven, critical thinking.
- Understanding of tracking conversions, pixel, GTM
- Research and problem solving skills
- Excellent eye for detail
- Must be self-motivated and capable of working alone and with a team
- Must have a proactive attitude, a growth mindset and be open to change
- Ability to prioritize and manage own workload
- Highly organized, with strong time management and planning skills

- Lý tưởng nhất là 2-3 năm kinh nghiệm làm việc
-Kỹ năng giao tiếp tiếng anh tốt bằng văn bản và bằng lời nói
-Báo cáo chuyên nghiệp
-Kinh nghiệm đáng kể trong tiếp thị hiệu suất (PPC) và khả năng chứng minh điều này với các mốc quan trọng đã đạt được
-Biết rõ về phân tích & thông tin chi tiết theo thời gian thực (ví dụ: Google Analytics, Facebook Analytics, Google Xu hướng, v.v.)
- Ưu tiên có kinh nghiệm trên thị trường quốc tế (đặc biệt là Úc)
-Kinh nghiệm làm việc với nhiều ngân sách và khả năng chứng minh kết quả
-Kinh nghiệm với Google Analytics, Google Data Studio, Google AdWords và Facebook Business
- Trải nghiệm chức năng với tất cả các kênh Truyền thông xã hội
-Khả năng xác định các cơ hội và chiến lược mới
- Làm việc gắn kết với đội và chiến lược SEO
- Trải nghiệm với Klaviyo, Shopify là điểm cộng
- Hiểu biết về tiếp thị kỹ thuật số với kỹ năng phân tích mạnh mẽ và định hướng dữ liệu, tư duy phản biện.
- Hiểu biết về theo dõi chuyển đổi, pixel, GTM
- Kỹ năng nghiên cứu và giải quyết vấn đề
- Con mắt tuyệt vời cho từng chi tiết
- Phải năng động và có khả năng làm việc một mình và làm việc theo nhóm
- Phải có thái độ chủ động, tư duy trưởng thành và cởi mở để thay đổi
- Khả năng sắp xếp thứ tự ưu tiên và quản lý khối lượng công việc của chính mình
- Có tổ chức cao, có kỹ năng lập kế hoạch và quản lý thời gian mạnh mẽ

Thời gian làm việc

Trong tuần: Từ thứ 2 - thứ 6


Quyền lợi ứng viên

Why candidate should apply for this position:
Based in Melbourne, Mumbai and Saigon, Spiderbox Design is a fast growing, small software firm that develops for clients as an agency as well as internal self owned/funded software.
We value and understand the importance of our team and their happiness and career ambitions. It is important to Spiderbox that our staff are not only happy but are provided the opportunity to continue to grow, learn and improve their expertise and skills.
With a nothing is impossible attitude, Spiderbox Design has grown and worked across a range of challenging and exciting full stack projects and apps.

- Salary range : 18 mil - 20 mil
- 13th month salary
- Monetary bonuses (Tet, holidays, birthday, marriage, Covid, etc)
- Performance review once per year: recognize your efforts and identify development/ improvement needs
- Clear KPI’s and expectations
- Free English class with foreign teachers 2 times per week
- Free lunch and snacks, motorbike parking
- 14 days off/ year, valid from probationary period
- Hybrid working: 3 days in office, 2 days remotely
- Private health care PTI (covering Covid-19)
- New Computer (Mac/Win) that fits your needs
- Comfortable working time: Mon to Fri, 9am - 6pm (flexible),
- A conveniently located office in D2, HCMC.
- International, young, fun and respectful working environment
- Internal activities: Company trip, Friday happy hours, English talks, Skillset sharing,...

Địa chỉ làm việc

Thao Dien D2, Ho Chi Minh City

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Mức lương

15-20 triệu

Thông tin

  • Kinh nghiệm 2 năm
  • Trình độ Không yêu cầu
  • Vị trí Middle
  • Loại công việc
  • Hình thức Full-time
  • Hạn nộp hồ sơ 2022-06-03
  • Số lượng 1 người
  • Quy trình phỏng vấn không có
Báo cáo lỗi

Lưu và chia sẻ

Sao chép đường dẫn:

Việc làm cùng kỹ năng

Marketing Excecutive

  • Dưới 7 triệu
  • Hà Nội

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Marketing Executive

  • 7-10 triệu
  • Hà Nội

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

UA Marketing

  • 15-25 triệu
  • Hà Nội

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Marketing Executive

  • 10-15 triệu
  • Hà Nội

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Digital Marketing

  • 10-20 triệu
  • Hà Nội

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Marketing Manager

  • 50-70 triệu
  • Tokyo
Thống kê, phân tích thị trường, nghiên cứu, tham mưu, đề xuất chiến lược cạnh tranh, phát triển thị trường. Thiết lập và duy trì mối quan hệ tích cực của Công ty với khách hàng, đối tác. Lập kế hoạch phát triển thị trường, tham mưu và định hướng phát triển, xây dựng kế hoạch tiếp cận thị trường. Nghiên cứu, đề xuất và tham gia công tác thực hiện tổ chức sự kiện, triển lãm, chương trình marketing phù hợp định hướng thị trường và khách hàng mục tiêu. Tổ chức, triển khai các hoạt động, chiến dịch tiếp cận và chăm sóc, tri ân khách hàng. Báo cáo, phân tích đánh giá các kênh/phương thức truyền thông, tiếp thị từ đó tối ưu hóa chi phí và nguồn lực. Hợp tác chặt chẽ với đội ngũ Sales của công ty; giúp họ đạt được các mục tiêu kinh doanh bằng cách cung cấp cho họ các công cụ, tài liệu và bản trình bày thích hợp. Quản lý, hướng dẫn, đào tạo nhân viên trong phòng Marketing. Các công việc liên quan khác theo yêu cầu của cấp trên.

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Leader Marketer

  • 20-40 triệu
  • Hà Nội
- Phân tích dữ liệu, đề xuất và đưa ra các dự đoán về sự phát triển của thương hiệu đến ban quản lý, giám đốc. - Theo dõi, báo cáo về ngân sách sử dụng hoạt động thương hiệu đến ban quản lý, giám đốc. - Xây dựng các mục tiêu, chiến lược cũng như kế hoạch Marketing phục vụ cho phát triển thương hiệu. - Xây dựng các nội dung liên quan đến truyền thông như text, photo, video. - Quản lý, phụ trách các kênh truyền thông của công ty, doanh nghiệp như Fanpage, Website, kênh báo chí,… - Kiểm tra, trả lời các phản hồi từ khách hàng qua email hoặc các kênh liên lạc khác hàng ngày. - Nghiên cứu về thị trường, lên các kế hoạch cụ thể và chi tiết, báo cáo lên ban giám đốc và thực hiện triển khai thực thi kế hoạch. - Quản trị nhãn hàng, thương hiệu. - Lên kế hoạch các chương trình khuyến mại gồm chi phí, hiệu quả dự kiến; xúc tiến quá trình tiêu thụ sản phẩm càng nhanh càng tốt - Khảo sát thị trường thường xuyên, tương tác và tìm hiểu về nhu cầu của khách hàng

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem

Tiền thưởng

Đăng nhập để xem